CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 14, 2009

Nikmati apa yang telah diberi....

salam...hari ini aku ada cerita ingin dikongsikn bersm, smlm kwn lama hntr msg tnya khabar...erm rs gmbira la jgk apbla ad org igt kat kta nie...hehe..dalam pd tu..dia ckp aku ambil cita2 nye...aik!! aku tnya la dia...nape dia ckp mcm tu??...erm mulalah aku meneroka dia, rp2 nya bru aku thu kwn lma aku nie mmg minat nk jd seorang kaunselor...tp skrg nie dlm jurusan banking...bgi aku oka la tu, dia kt kaunselor ni adlh ct2 dia ms dlu lg,tp terjerumus dlm bdg banking, jauh lari dr minat...aku tnya dia blik dia ada rs x mnt ke stlh 2 thun bljr dlm jrusan ni( aku gn kmhran kaunselor ni)?? dia ckp bkn x mnt tp kcwa la ckit cz apa yg dicita2kan x tercapai...dpndkkn crita aku bg thu la dia...org banking pun leh jd kaunselor gk cz semua pndekatn kaunselor boleh dgnakan apabla dlm pekerjaan nt cz dia pun berhubg dgn manusia gk....dan yg pntg bgi aku semua pndekatn yng kna ada pd kaunselor ptt ad gk pd profesion lain...btul tak...cnthnya mcm CUT APPLE AR 2...mmg sesuai dgnakn oleh pnddk di Malaysia ini...hehehe..dan aku ckp kt dia jgn la fkrkn benda yang tlh lps yg pnting dia kna nikmati apa yg dikecapi skrg nieee...hehe,,,ye tak??

Saturday, April 11, 2009


rakan2 seperjuangan dri S.m Kaunseling


wah!!! sekali sekala bertemu, biasalah bergurau senda..heheh...

Thursday, April 9, 2009

Sunday, April 5, 2009

Pengalaman memberi kecerdikan......

Salam....hari ini mahu berkongsi cerita la sikit...pembaca ada de=ngr tak atau ada lihat tak pemenang filem oscar 2009..iaitu cerita Slumdog Millioner....smlm bru jer saya hbs tonton crita tu...mmg lyak sgt lah crita tu dpt anugerah yang terbesar dlm persada seni dunia, walaupun asal cerita itu telah diolah secara besar-besaran oleh pengarah, penerbit , dan penulis skrip filem tersebut tp ttp memberei kan impak yang besar kpd penonto termsk diri sya sendiri...filem itu bnyk mengisahkan ttng pengalaman hidup seseorng itu yg mnjdikn dia genius seterusnya membuatkn dia mnjd jutawan dlm sekelip mta.... disini yg mahu dkomgsikan bersama ialah jalan cerita dan tema cerita yg mengishkn khidupan knk2 miskin yg x punya harta, kes4enangan, kebahgian, dan hdp dlm serba kekurngn menempuh perjalanan hdp nya kerana berbekalkan sikap yg terlalu jujur dgn org lain...sy teringat satu ayat yg dikatatak oleh hero filem tu apabila kbolehan dia yg berjaya mnjwab soalan yg bernilai jutaan ringgit itu mengatakan bahawa" kita tak perlu menjadi bijak untuk menjawab itu semu" ini menunjukkan bahawa pengalaman hidupnya yang mengajar dia menjadi org yang bijak....fuh mcm pengulas cerita la pulak...tapi saya mmg sarankan kpd sahabat semua tonton lah filem itu dr sdt pndgn yg positif, kreatif, inovatif, dan Islamic.... slmt menonton...
'

video

Friday, April 3, 2009

INGATLAH...PADA-NYA


Dalam kita mencari keselesaan hidup di dunia jagn sesekali lupa pad pencipta jika kita lupa sekali padanya, dia akan dua kali ganda melupai kita...jika kita mengingati-NYA sekali dalam sehari Dia akan sepuluh kali mengangati kita.... oleh itu cuba fikirkan....